PMJ Santiago

Werd je een jaar of vijf geleden nog verketterd als je rondreed met iets dat ook maar leek op een spijkerbroek, ondertussen zijn dit soort motorjeans – gelukkig – redelijk gemeengoed geworden. Niet zonder reden, want de kwaliteit en (vooral) pasvorm is in die periode enorm verbeterd. Neem deze PMJ jeans. Ik draag deze broek met grote regelmaat – al was het maar omdat ik er bij een samenzijn met gewone mensen (lees: niet-motorrijders) dan niet meteen uitzie als iemand van een andere planeet – en dat heeft vooral te maken met de pasvorm en het draagcomfort. De ‘Santiago’ is CE-goedgekeurd en voorzien van protectoren op de knieën, daarnaast is de binnenkant verstevigd met Twaron. Ik had er ook nog nooit van gehoord maar het schijnt sterker te zijn dan Kevlar. Dat laatste heb ik gelukkig nog niet aan een praktijktest hoeven onderwerpen. Ronduit handig zijn de zakken aan de zijkant, prima voor pasjes en dat soort zaken zonder dat je je hele jas hoeft open te pellen. De schachten zijn wijd genoeg om een paar casual motorschoenen of halfhoge laarzen onder weg te moffelen, racelaarzen zijn echter te groot. En nee, waag het niet, laarzen over je broek is zó niet cool…

Prijs: € 185,08 | Getest door: Randy van der Wal |
Maten: 28 – 44 | Meer info: www.jopa.nl

Deel

Gerelateerde artikels

Macna Angle

Producttest: Macna Angle

Zichtbaarheid is in de wintermaanden belangrijk voor motorrijders, al is niet iedereen fan van fluohesjes. In dat geval kan Night Eye een oplossing zijn. In

Dunlop Trail Max Raid

Bandentest: Dunlop Trailmax Raid

Dat zandhappers ook graag een streepje asfalt meepikken, en omgekeerd, is niks nieuws. En Dunlop heeft daarvoor de perfecte band in het gamma. Met een

Ixon Eddas

Producttest: Ixon Eddas

‘Wat een ongelooflijk mooi adventurepak!’ is mijn reactie wanneer ik bij Ixon-dealer Vanzeebroeck in Sint-Pieters-Leeuw deze Eddas combi ga passen. Een klein jaar later is