De naam Jan Ykema zal bij de Vlaamse en Nederlandse motorrijders misschien niet meteen een belletje doen rinkelen, toch heeft de rijzige Nederlander in de voorbije dertig jaar zijn stempel gedrukt op de motormarkt in de Benelux. Eerst als importeur van Cagiva en MV Agusta, momenteel als importeur van onder andere Royal Enfield, Mash, Hyosung, Rieju, Moto Morini en QJMotor.
Recent voegde MotoMondo het Indische Ultraviolette aan zijn portfolio toe, een merk dat met zijn gebruiksvriendelijke en betaalbare elektrische motoren het potentieel heeft om die lastig accelererende markt van elektrische mobiliteit op twee wielen toch op gang te trekken. In de podcast gaat het echter over veel meer dan alleen Ultraviolette.
Stefaan, Bart en gast Jan Ykema buigen zich ook over het vraagstuk of de sportmotoren écht aan een revival bezig zijn of dat alleen maar zo lijkt. We komen te weten dat Mash nog dit jaar zijn grote motoren met een moderne styling op de Benelux-markt zal introduceren en Ykema laat toch een beetje zijn hart spreken als we hem vragen hoe hij zou reageren mocht MV Agusta terug bij hem komen aankloppen om de Italiaanse machines in de Benelux te verkopen.
Drie kwartier luisteren naar alles wat rolt en bolt in de motorsector doe je bij Motorrijder gratis dankzij de steun van Richa, Shoei, Michelin, Yamaha, Triumph Motorcycles, BMW Motorrad, Wunderlich en SoloMoto motorverzekeringen.