Suzuki introduceert GSX-S950

Suzuki komt met een A2-vriendelijke GSX-S1000, die door het leven zal gaan als GSX-S950. Ondanks de benaming, gaat het voor alle duidelijkheid dus om hetzelfde blok dat in de nieuwe GSX-S1000 zit, maar dan teruggetuned tot 95 pk (70 kW). Dat betekent dat hij ook als A2-versie geleverd kan worden, dus op 35 kW (48 pk). Grote troef, aldus Suzuki, is een maximumkoppel van 76 Nm; waarbij de nadruk ligt op bruikbaar koppel in het middengebied. De 70 kW-versie doet het trouwens met 92 Nm.

De GSX-S950 krijgt hetzelfde agressieve design als zijn krachtigere broer, waarbij de verticaal geplaatste ledkoplamp, lichtgewicht alu velgen en het alu frame werden overgenomen; net als de van de Gixxer 1000 afgeleide swingarm en achtervering. De 950 kreeg een andere, zilverkleurige 43 mm KYB voorvork, Tokico remklauwen en een ander stuur. Het standaard elektronicapakket bevat onder meer Low RPM Assist en tractiecontrole (drie standen + uit). De GSX-S950 is leverbaar vanaf augustus, in drie kleurstellingen. Prijzen worden later bekendgemaakt.

Deel

Gerelateerde artikels

Yamaha Race Like a Girl

Yamaha lanceert ‘Race Like a Girl’

Yamaha Motor Europe presenteert ‘Race Like A Girl’, een nieuwe zesdelige webserie over een aantal jonge vrouwen in het Women’s Circuit Racing World Championship. ‘Race

BMW Motorrad Concept RR

BMW Motorrad Concept RR

BMW Motorrad maakt er een gewoonte van om op het prestigieuze Concorso d’Eleganza Villa d’Este aan het Comomeer een prototype neer te zetten om de