Terug van weggeweest: de Triumph Tiger 900!

Heet van de naald! De Tiger 900, die in vijf (!) verschillende versies in de markt gezet zal worden. We loodsen u even door het gamma: de ‘gewone’ Tiger 900 is ten opzichte van zijn broertjes vrij basic uitgerust en op de weg gericht, de Tiger 900 GT en GT Pro zijn meer voorzien op de lange afstand, terwijl de Tiger 900 Rally en Rally Pro speciaal zijn toegesneden op offroad knallen. 

Het blok in de vijf nieuwkomers is de volledig nieuwe 888cc driecilinder, die 87 Nm bij 7.250 tpm (+10 %) en 95,2 pk bij 8.750 tpm (+9 % in het middenbereik), met een nieuwe 1-3-2-ontstekingsvolgorde die voor wat extra karakter moet zorgen, zowel qua gevoel als geluid. De nieuwe familie pakt verder uit met Brembo Stylema vierzuiger monobloc remklauwen, een tank waar 20 liter in past, ledverlichting, een veilig opbergvak met laadmogelijkheden voor je smartphone, volledig nieuw kuipwerk en graphics. Afhankelijk van welk model je voorkeur geniet, krijg je een volledig nieuw (elektronische) veringpakket, een My Triumph-connectiviteitssysteem, bochten-ABS en -tractiecontrole, tot zes rijmodi (Rain, Road, Sport, Rider, Off-Road, Off-Road Pro), een up/down quickshifter, én een 7-inch TFT-display. 

Naar prijzen en beschikbaarheid is het nu nog raden, maar een uitnodiging voor de eerste test ligt wel al op ons bureau. Binnenkort (februari) een uitgebreid verslag, dus!

Deel

Gerelateerde artikels

Mash B-Side 500

Mash lanceert nieuwe B-Side 500 zijspan

Mash breidt het zijspangamma uit met een gloednieuw model: de B-Side 500. Waar de voorgangers het moesten doen met een 445cc luchtgekoelde eencilinder die er

Husqvarna Svartpilen 801

Husqvarna telt af naar Svartpilen 801

Husqvarna presenteerde onlangs nog de compleet vernieuwde Vit- en Svartpilen 125 en 401 – de uitgebreide test daarvan lees je in het aprilnummer – en