TomTom Rider 450

Sinds ik een gps op mijn racefiets heb, ontdek ik tot mijn plezier steeds nieuwe wegen – zelfs dicht bij mijn woonplaats – waar ik normaal niet zou rijden omdat ik immers ‘de weg ken’. Ook op de motor is navigatie veel meer dan een gadget: een gps draagt dankzij de vele functionaliteiten echt bij aan het rijplezier. De Rider 450 is het topmodel van TomTom. Zonder enige vorm van uitleg slaag ik – en jij dus ook – erin om een van de 150 geïnstalleerde routes, points of interests of natuurlijk gewoon de route die ik hebben moet op het goed afleesbare scherm te krijgen. Het touchscreen is aanraakgevoelig en zou zich moeten aanpassen aan de dikte van je handschoen, en dat lijkt prima te werken. Vooraf geïnstalleerd zijn de ‘lifetime’ kaarten van Europa (wereldkaarten zijn beschikbaar), de mogelijkheid om live verkeersinformatie te ontvangen en waarschuwingen voor flitsers – dat alles om het motorrijden nog veiliger te maken, aldus TomTom. Onder ‘lifetime’ verstaat TomTom overigens de levensduur van het toestel. Concreet: de periode waarin TomTom jouw toestel blijft ondersteunen met software-updates, diensten of accessoires. In tegenstelling tot vroeger, zijn de kaartupdates nu gratis. Wie 100 euro extra op tafel legt, krijgt bij de Rider 450 de Premium Pack met bevestigingskit voor in de auto, een antidiefstalsysteem (sleutelslotje) en een luxueus beschermtasje (lees: transporttasje) waarin de Rider beschermd wordt tegen schokken en krassen.

Prijs: € 399,00 | Meer info: www.tomtom.com

 

Deel

Gerelateerde artikels

Dunlop Trail Max Raid

Bandentest: Dunlop Trailmax Raid

Dat zandhappers ook graag een streepje asfalt meepikken, en omgekeerd, is niks nieuws. En Dunlop heeft daarvoor de perfecte band in het gamma. Met een

Ixon Eddas

Producttest: Ixon Eddas

‘Wat een ongelooflijk mooi adventurepak!’ is mijn reactie wanneer ik bij Ixon-dealer Vanzeebroeck in Sint-Pieters-Leeuw deze Eddas combi ga passen. Een klein jaar later is

Continental ContiAttack SM2

Bandentest: ContiAttack SM2

Een band, enkel en alleen voor straatlegale supermotards. Klinkt onlogisch? Ik moet toegeven dat ik in eerste instantie ook heel wat vragen had. Los van