Triumph stelt Trident prototype voor

Triumph trekt op oorlogspad. Het segment van de naakte middenklassers als Yamaha’s MT-07, Kawasaki’ Z650 en Honda’s CB650 is binnen Europa nog steeds het best verkopende segment, al dan niet in A2-vorm. Triumph wil nu een deel van die koek. Daarvoor laten ze dra de Triumph Trident los op de wereld.

Waar de naam Trident vandaan komt, kan U verderop in dit nummer lezen, maar duidelijk is dat het om een driepitter gaat. Dat is uniek in het middenklasse segment en zet de Trident meteen apart. Het blok wordt een afgeleide van wat we nu kennen, maar met een cilinderinhoud die ergens tussen de 675 en 765cc zal hangen, gezien Triumph die blokken in huis heeft of heeft gehad.

Uiterlijk slaat de Trident, afgaand op het parelwitte designprototype, een brug tussen de neo-retro’s van het merk, genre Speed Twin en Bonneville, en de sportieve nakeds als de Street en Speed Triples. Het ontwerp is geheel in huis gemaakt, met hulp van de Italiaan Rodolfo Frascoli. De productie zal gebeuren in Thailand, waar Triumph intussen sinds een tijdje motoren produceert. Triumph gaat er prat op dat de prijs hoge ogen zal gooien in positieve zin, terwijl ze ook gewag maken van ‘class leading’ elektronica.

De nieuwe Triumph Trident zou ergens begin 2021 staan blinken bij de Triumph dealers.

Deel

Gerelateerde artikels

Yamaha’s middenklasse racer werd in 2022 geïntroduceerd als een van de eerste machines in het vernieuwde supersportsegment. Voor 2026 krijgt

We pinkten een klein traantje weg toen Suzuki niet zo lang geleden aankondigde na 26 jaar de productie van de

BMW parkeert de F 450 GS als potente offroadmachine binnen het A2-segment. En met 178 kg schoon aan de haak,