Uit de oude doos: Hoe Honda de wereld veroverde

Tijdens onze nachtelijke YouTube-zoektochten botsen we af en toe op een pareltje. Soms is de audio- en beeldkwaliteit niet helemaal zoals we vandaag gewend zijn, maar daar kijken we met de glimlach doorheen en we hopen van jullie hetzelfde.

In deze fijne docu over de opkomst van de Japanse merken zien we hoe Honda er na de Tweede Wereldoorlog in slaagt om de thuismarkt te veroveren met betrouwbare en betaalbare motorfietsen. De rest van de wereld lonkte, maar ‘Made in Japan’ was toen nog geen kwaliteitslabel. En Honda geloofde dat succes in het racen de ideale formule was om globale merkbekendheid en vertrouwen in de ‘exotische’ techniek te genereren. Het bleek de juiste insteek…

Deel

Gerelateerde artikels

MV Agusta Rivale

De tegenhanger: MV Agusta Rivale

Ducati had – zeker op de thuismarkt – redelijk wat motorrijdersharten in verhoogde galop gekregen met de Hypermotard. Kunnen wij ook, dachten ze bij MV Agusta, waarna

Frankie Chili

Runner-up: Pierfrancesco Chili

In deze rubriek halen we herinneringen op aan coureurs die je niet op de cover van de geschiedenisboeken terugziet. Prominente rijders die, om wat voor

Florine brommert

Florine brommert: Schaamranden

“Schaamranden? Klinkt nogal plastisch”, antwoord ik als papa dit nieuwe concept ter sprake brengt tijdens het avondeten. Het blijkt echter niets met bikinilijnen te maken