Voor de zandhazen: Ducati DesertX 950

Ronkende pr-teksten kunnen bij ons bij voorbaat rekenen op lichte huiduitslag, maar in het geval van de DesertX kunnen we het wel hebben: “Of het nu gaat om het verkennen van de heuvels bij u in de buurt, het trotseren van de woestijn of het ontdekken van nieuwe bergpaden, de nieuwe Ducati DesertX is de motorfiets waarmee rijders hun meest avontuurlijke reisdromen waar kunnen maken.” Laat maar komen dan! Want wij kijken uit naar de eerste echt serieuze allroad-poging van Ducati in het middensegment. Al is ‘middensegment’ bij Ducati altijd een beetje een rekbaar begrip, zeker als het op het prijskaartje aankomt.


Hoe dan ook, gebaseerd op de Hypermotard 950 lijkt het met het potentieel van deze stoere woestijnrakker (met z’n ronde led-schijners losjes gebaseerd op de Cagiva Elefant) wel goed te zitten. Qua gewicht zal Ducati proberen de DesertX onder de 200 kilo rijklaar te houden. In combinatie met een 114 pk, 937cc tweepitter als hoofdverantwoordelijke voor de motorische slagkracht moet er toch de nodige lol te beleven zijn. In december gaat het doek definitief van de DesertX, voor die tijd presenteren de Italianen nog meer nieuws, waaronder een nieuwe Streetfighter V2 op basis van de Panigale V2.

Deel

Gerelateerde artikels

Motorrijder zomer 2025

Ik ga op reis en ik neem mee…

… niet veel, de 172 pagina’s dikke Motorrijder Zomerspecial volstaat! Maakt niet uit of je vakantie richting je tuin of de andere kant van de

Triumph Tiger 900 GT

Ook Triumph toont al 2026-kleurtjes

Het begin van de zomervakantie is het moment waarop de motormerken al zoetjesaan de boel beginnen warm te stoken voor het volgende modeljaar. BMW opende

BMW R 1300 R Titan

BMW bouwt brute R 1300 R Titan

“Zullen we gewoon álles uit de kast halen?” Zo moet het ongeveer gegaan zijn in die meeting tussen vijf BMW Motorrad-medewerkers die de kans kregen