Vrijdagse vonk: MV Agusta Superveloce Alpine

Goed nieuws voor de liefhebbers van het betere automotive design: de designafdeling van MV Agusta heeft de krachten gebundeld met het Franse autobedrijf Alpine – bekend van de legendarische A110 en z’n hedendaagse reïncarnatie – om samen een gelimiteerde Superveloce Alpine op de markt te brengen. Voor het productieaantal werd toepasselijk voor 110 stuks gekozen. Om zich te onderscheiden van de standaard Superveloce – ook al niet bepaald een lelijkerd – krijgt de Alpine een blauw-grijze kleurstelling, een ‘A’-badge, een nummerplaatje, en een gecustomiseerd zadel, tankriem en tankdop. Afgekruid met een dosis carbon om U tegen te zeggen.

 class=
 class=

Prestatiegewijs vallen er op ‘t eerste zicht weinig wijzigingen te bespeuren ten opzichte van de Euro5-versie van de ‘gewone’ Superveloce: 147 pk, 88Nm, 173 kg drooggewicht, een compressieratio van 13,3:1 en een begrenzer die pas ingrijpt bij 13.000 omwentelingen – goed voor een top van dik 240 km/u. Al zijn er ook extraatjes: MV Agusta ontwikkelde speciaal voor deze versie een ECU-mapping én een Arrow met drie uitlaatdempers (enkel voor circuitgebruik), voorts krijgt de Alpine een speciale motorhoes mee, een echtheidscertificaat, een speciale zadelcover en standaard een Mobisat-tracker. Met die laatste kan je jouw extreem exclusieve motor te allen tijde traceren via de MV Agusta App – wat gezien het (vanaf)prijskaartje van 36.300 euro beslist geen overbodige luxe is…

Deel

Gerelateerde artikels

Ducati Panigale V4 S 2025

La Bomba: 2025 Panigale V4 (S)!

Terwijl andere fabrikanten hun superbike-aspiraties langzaam maar zeker aan het afbouwen zijn, doet Ducati er vrolijk een schepje bovenop. De nieuwe Panigale V4 (S) is

Kawasaki waterstof

Kawasaki demonstreert motorfiets op waterstof

Enkele dagen geleden heeft Kawasaki op het circuit van Suzuka enkele demonstratierondjes gereden met ‘s werelds eerste motorfiets op waterstof. De ICE (Internal Combustion Engine,