Yamaha introduceert TY-E 2.0 elektrische trialmotor

Yamaha introduceert de TY-E 2.0, een splinternieuwe elektrische trialmotor die dit jaar al zou worden ingezet in een aantal manches van het FIM Trial World Championship.

Deze TY-E 2.0 is een doorontwikkeling van het eerste TY-E-model dat al in 2018 werd aangekondigd. Zo heeft de TY met AC sunchrone elektromotor een nieuw ontworpen monocoque frame van composietlaminaten en een nieuw ontwikkelde lichtgewicht Li-ion batterij met ongeveer 2,5 keer de capaciteit van het vorige model. De TY-E 2.0 weegt iets meer dan 70 kg.

Het is de bedoeling dat de nieuwe TY-E 2.0 vanaf juni dit jaar deelneemt aan het FIM Trial World Championship; met in het zadel – nu ja, op de stepjes – Kenichi Kuroyama van het Yamaha Factory Racing Team, die ook als ontwikkelingsrijder fungeert.

Deel

Gerelateerde artikels

Begin november is er slechts één vraag die er in de motorwereld echt toe doet: wat hebben de motormerken op

Geen groot nieuws dit jaar vanuit Guzzi-hoek, maar dat betekent niet dat ze helemaal stil hebben gezeten daar aan het

Het is nu allemaal nog preproductie, maar Ducati breidt in 2026 het MX-gamma uit. Of moeten we het inmiddels gewoon