Indian FTR1200 (S)

Make America Great Again! Nou, dat gaat met deze Indian-aanpak wel lukken. De FTR1200 is er een uit de categorie ‘hij zat er al een tijdje aan te komen’ en het gevaar is dan dat het op het moment suprême toch allemaal een beetje tegenvalt. Maar daarvan is in dit geval geen sprake. De losjes op de FTR750 gebaseerde straatversie is ‘from scratch’ opgebouwd met onder andere een compleet nieuwe 1.203cc twin en een fraai buizenframe en dito swingarm. De dikke tweepitter perst er 120 pk uit en is goed voor 115 Nm koppel. Prima cijfers die vooral in de hippe Scrambler-hoek tot de nodige onrust zullen leiden. Verder zien we een forse upside-down en radiale remmerij van Brembo, dus dat oogt verzorgd. Indian lanceert ook meteen een S-model met TFT-dash, piggyback schokdemper voor volledige instelbaarheid, een IMU voor meer digitale controle onder hellingshoek zowel bij remmen als accelereren, en drie rijmodi. Mooi. ‘En wat mot da wel niet kosten?’ Nou, 17.190 euro voor de gewone en 19.290 euro voor de S. Leverbaar voorjaar 2019…

• Überflattracker
• 1.203cc V-twin
• 120 pk
• Vanaf € 17.190,00

Deel

Gerelateerde artikels

Motorrijder mei 2024

Een wereld van uitersten

In dit nummer kregen we tegen wil en dank te maken met uitersten. Soms zelfs in één en dezelfde motor, zo is de gloednieuwe Enduro

Motorkeuring

Dossier: één jaar motorkeuring

Op 1 januari 2023 voerde Vlaanderen de motorfietskeuring in. Sindsdien moet elke motor van meer dan 125cc die tweedehands verkocht wordt en elke motor die