Kawasaki introduceert Z900 SE

Nadat onlangs de Z900RS gekieteld werd tot een SE-versie, krijgt nu ook de gewone Z900 er een Special Edition-broertje bij.

De Z900 SE bouwt verder op de solide basis van de standaardversie. Wat dus bleef is de smeuïge en krachtige 948cc vier-in-lijn, inclusief TC, rijmodi, uiteraard ABS, TFT-kleurendisplay en smartphoneconnectiviteit. Voor de Special Edition wordt dat toch al niet verkeerde basispakket aangevuld met hoogwaardige rem- en veringcomponenten en een speciale kleurstelling.

Vooraan bijt een setje Brembo’s M4.32 Monoblocs zich vast in twee 300 mm schijven, in combinatie met de staalomvlochten remleidingen en de radiale (Nissin) hoofdremcilinder moet dat zorgen voor meer en preciezere remkracht. Dezelfde upgrade als op de Z900RS SE, dus.

Dat geldt ook voor de vering; de SE krijgt achteraan een Öhlins S46 schokdemper met afzonderlijke veervoorspanningsregelaar. Met de gemakkelijk te bereiken stelknop kan de schokdemper snel en eenvoudig versteld worden. Net als op de Z900RS SE: laat je niet foppen door de goudkleurige voorvork, de 41 mm UPSD is geen Öhlins – maar wel verstelbaar qua compressie- en rebounddemping en veervoorspanning. De Special Edition wordt afgewerkt met een speciale kleurstelling met bellypan in kleur.

De Z900 SE is vanaf december bij de dealer te vinden, prijzen worden later nog bekendgemaakt.

Deel

Gerelateerde artikels

Motorrijder mei 2024

Een wereld van uitersten

In dit nummer kregen we tegen wil en dank te maken met uitersten. Soms zelfs in één en dezelfde motor, zo is de gloednieuwe Enduro

Motorkeuring

Dossier: één jaar motorkeuring

Op 1 januari 2023 voerde Vlaanderen de motorfietskeuring in. Sindsdien moet elke motor van meer dan 125cc die tweedehands verkocht wordt en elke motor die