MV Agusta treft schikking met schuldeisers

MV Agusta Superveloce 800

MV Agusta, het merk dat even handig motoren bouwt als dat het langs diepe financiële afgronden laveert, is weer financieel gezond nadat het tot een akkoord is gekomen met de schuldeisers over het afwikkelen van de openstaande schulden.

De reden dat MV nog steeds beschikt over een hartslag komt volledig op het conto van CEO Timur Sardarov, de steenrijke Rus die de voorbije vier jaar al dik 180 miljoen in de kleine motorfabrikant pompte, en die onlangs nog een forse investering deed van 30 miljoen.

Extra lichtbundel aan het einde van de ellenlange financiële tunnel is het feit dat recent ook Pierer Mobility (KTM AG) een aandeel van 25% heeft genomen in hun zuiderbuur. Dat heeft er in de VS al toe geleid dat MV is opgenomen binnen het importeurschap (en dealernetwerk) van KTM. De verwachting (en vooral hoop) is dat Europa snel zal volgen. Al weet je bij MV nooit.

Timur Sardarov over de huidge situatie: “Sinds mijn komst bij MV Agusta is de schikking met de schuldeisers een van mijn belangrijkste doelstellingen geweest om het vertrouwen van onze klanten en onze leveranciers terug te winnen. Ondanks de negatieve effecten van de pandemie, de sterke stijging van de grondstofkosten en het uitbreken van de oorlog in Oekraïne, hebben de inzet en het professionalisme van het management van MV Agusta dit belangrijke resultaat opgeleverd.”

“We moeten nu met hernieuwd vertrouwen naar de toekomst kijken, gesteund door het succes van onze nieuwe modellen. De samenwerking met KTM AG geeft ons bedrijf op alle fronten nieuwe energie, van de productie van nieuwe modellen en de uitbreiding van ons dealernetwerk tot het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening aan onze klanten. Onze donkere jaren zijn voorbij, nu we eindelijk de voorwaarden hebben gecreëerd om voor MV Agusta om een nieuw hoofdstuk in de motorgeschiedenis te schrijven.”

Timur Sardarov

Deel

Gerelateerde artikels

Motorkeuring

Dossier: één jaar motorkeuring

Op 1 januari 2023 voerde Vlaanderen de motorfietskeuring in. Sindsdien moet elke motor van meer dan 125cc die tweedehands verkocht wordt en elke motor die

Bimota by Kawasaki Racing Team

Bimota keert in 2025 terug naar WorldSBK

De Italiaanse motorfietsfabrikant Bimota treedt in 2025 terug aan in het WorldSBK kampioenschap, onder de vlag Bimota by Kawasaki Racing Team. Daarmee keert Bimota terug

Suzuki stickerset

Stickertuning voor GSX-8S en R  

De GSX-8S en zijn gekuipte broertje GSX-8R zien er sowieso al verre van verkeerd uit; maar omdat alles altijd beter kan komt Suzuki nu met