MV Agusta onthult Superveloce Eau Rouge op MOTORbeurs Utrecht

Superveloce Eau Rouge

Wie dit weekend naar de MOTORbeurs Utrecht trekt, krijgt er een exclusieve machine te zien. De MV Agusta Superveloce Eau Rouge 1974 Edition is een samenwerking tussen de MV Agusta Ownersclub Benelux en artiest Philippe Madou, beter bekend als Woefie Art. Er worden welgeteld twee exemplaren van geproduceerd: één voor Nederland en één voor België.

De MV Agusta Superveloce 800 is sowieso al één grote visuel flashback naar de seventies toen Phil Read en Giacomo Agostini op hun 500cc viercilinder tweetakten over de circuits jakkerden. Met als hoogtepunt de Belgische GP van 1974, toen Read op zijn MV Agusta van start tot finish aan de leiding reed.

De MV Agusta Ownersclub Benelux vroeg zijn leden om input te geven voor een nieuw hommagemodel. Met die input ging artiest Philippe Madou aan de slag. Die bleef heel dicht bij het originele ontwerp van de Superveloce 800, maar gaf de machine wel een eigen touch.

Superveloce Eau Rouge

Daarvoor werd een van de laatste rood-zilveren exemplaren van de Supervelo 800 voorzien van matzwarte uitlaatdempers, een extra verwijzing naar de seventies. De motor is voorzien van een geel getint windscherm, een zadel met gouden stikwerk en subtiele gouden toetsen op de flank van de kuip en op het kontje. Voorop de kuip vind je de tekening van het circuit van Francorchamps, op de kont is het jaartal 74 toegevoegd.

De Superveloce Eau Rouge staat dit weekend op de stand van de MV Agusta Ownersclub Benelux op de Motorbeurs Utrecht. Wie een van de twee beschikbare exemplaren wil aankopen, moet z’n portemonnee opentrekken: bij Belgische MV Agusta dealers gaat de motor voor 26.499 euro de deur uit, in Nederland betaal je 29.999 euro.

Superveloce Eau Rouge

Deel

Gerelateerde artikels

Motorrijder mei 2024

Een wereld van uitersten

In dit nummer kregen we tegen wil en dank te maken met uitersten. Soms zelfs in één en dezelfde motor, zo is de gloednieuwe Enduro

Motorkeuring

Dossier: één jaar motorkeuring

Op 1 januari 2023 voerde Vlaanderen de motorfietskeuring in. Sindsdien moet elke motor van meer dan 125cc die tweedehands verkocht wordt en elke motor die