Dat Kawasaki in 2024 met een nieuwe cruiser zou komen, was al bekend. Nu heeft het merk ook meer details vrijgegeven, de Eliminator zal officieel Eliminator 500 heten en leverbaar zijn in twee versies: de Eliminator 500 en de Eliminator 500 SE.
De Eliminator wordt aangedreven door een 500cc paralleltwin, met ‘een aansprekend vermogen en een sterk koppel bij lage toerentallen’. Precieze cijfers worden echter nog steeds niet vrijgegeven, wel dartelt Kawasaki er wat omheen met info als ‘functies zoals valstroomluchtinlaten zorgen voor een kort, direct inlaattraject naar de cilinders’ en ‘32 mm gasklephuizen zorgen voor een optimale luchtstroom’. Of hoe je met een heleboel woorden niks kunt zeggen, maar goed, je kunt er wellicht wel van op aan deze kleine cruiser een fijn, wendbaar motortje is dat zich ontspannen laat rijden.
Met een standaard zithoogte van 735 mm moeten ook rijders met een kleiner postuur makkelijk beide voetjes aan de grond zetten, Kawasaki biedt bovendien binnen het bekende Ergo-Fit assortiment een hogere (765 mm) en nog lagere (715 mm) optie aan. Verder zien we ledverlichting rondom en een lcd-dashboard met connectiviteit.
Voor de kenmerkende custom-looks staat de Eliminator op een 18” voorwiel en een 16” achterwiel, het lange en lage design met ronde koplamp, twin shocks achter en een slanke benzinetank zorgen voor een geheel dat er tegelijkertijd stoer en elegant uitziet.
De Eliminator 500 SE kijgt een eigen kleurstelling met koplampkapje, vorkrubbers, USB-C-aansluiting op het stuur en SE-zadel met karakteristieke stiksels. De Eliminator 500 staat vanaf januari in de showroom, in de kleuren Metallic Flat Spark Black (Eliminator 500) en Metallic Carbon Grey/Flat Ebony (Eliminator 500 SE). Prijzen worden later bekendgemaakt.