Vloeistofgekoelde vier-in-lijn, 4 kl./cil | 399cc | 77 pk | 800 mm | 189 kg | 15 l | € 9.999,-
‘Legendary since 1984’ luidt de slogan waarmee Kawasaki de Ninja ZX-4RR aanprijst, en daar is geen letter van gelogen. Ooit waren 400cc racemachientjes met hoogwaardige onderdelen van Japanse makelij je van het, maar de opkomst van de naked bike en de allroads kneep het segment zachtjes aan dood. Dat er nu weer een 400cc Ninja is onthalen we uiteraard op applaus, dat Kawasaki voor deze machine een nagelnieuwe vier-in-lijn ontwikkelde doet ons gemoed richting euforie evolueren. Want de ontwikkeling van een compleet nieuw blok kost handenvol geld, dat doe je dus niet als je niet keihard gelooft in de motor in kwestie. Dat het hoogtoerige blokje standaard gekoppeld wordt aan een quickshifter en dat je het 4,3” TFT-dashboard in een Circuit Modus kunt zetten maakt duidelijk dat de ZX-4RR geen pure straatmotor-met-de-looks-van-een-racer is, maar dat je er ook op de gesloten omloop een pak lol mee kunt trappen. Ideaal voor jongeren die willen proeven van de charmes van een klein precisiewapen en perfect voor diegenen die in de eighties de straten onveilig maakten en dat opnieuw willen beleven.