CFMoto timmert de laatste tijd aardig aan de weg en ook voor 2026 heeft het merk snode plannen. Wat te denken van de 1000MT-X waarmee het merk voor het eerst de hoek induikt van de grote adventures zoals de Honda Africa Twin.
Het hart van de 1000M-TX wordt gevormd door een 946cc paralleltwin die goed is voor 112 pk @ 8.500 tpm. Het piekkoppel (105 Nm) wordt afgegeven bij 6.250 tpm. CFMoto is nog wat summier met de info, maar we weten wel dat je door de menu’s kan surfen op een stevig 8” TFT-dashboard waar je onder andere in de weer kunt met de verschillende rijmodi en de drievoudig instelbare tractiecontrole van Bosch. De Duitse elektronicagigant is ook verantwoordelijk voor het bochten-ABS.
Om een vlot rijkarakter te waarborgen, klopt CFMoto aan bij gerenommeerde leveranciers. Zo vertrouwt het offroadgerichte rijwielgedeelte op volledig instelbare KYB vering rondom (48 mm UPSD) en voor maximaal gebruiksgemak is de schokdemper achter voorzien van een preload draaiknop. De radiaal gemonteerde M4.32 remmen komen van Brembo. De 1000MT-X zal verkrijgbaar zijn in de kleurstellingen Zephyr Blue en Tactical Green.
Naast de standaardversie komt CF ook met een exclusieve 1000MT-X Crafted variant. Deze uitvoering is af-fabriek uitgerust met accessoires van merken zoals GIVI, Acerbis en Akrapovič. Prijzen zijn nog niet bekend.
V4 SR-RR Prototype
Hier gaat ons hart natuurlijk sneller van slaan: de V4 SR-RR. Jammer genoeg gaat het dan nog wel om een prototype, maar de vooruitzichten zijn gunstig. CFMoto richt zich met deze V4 op het absolute topsegment van de superbikes. Het hart van de machine is een in eigen huis ontworpen V4 motorblok met een cilinderinhoud van 997cc. De krachbron zou goed moeten zijn voor 210 pk en een topsnelheid van ruim 300 km/u. CFMoto geeft aan dat de SR-RR een pk-gewichtsverhouding van minder dan één kilogram per pk zal hebben. Kortom, de concurrentie is gewaarschuwd. Ze hebben nog een jaartje om zich tegen het CF-geweld te wapenen.