Vloeistofgekoelde paralleltwin, 4 kl./cil | 698cc | 70 pk | 836 mm | 235 kg | 20 l | € 8.499,-
Niet iedereen heeft een paar tienduizenden euro’s opzij liggen voor zijn/haar droommotor, en dat weten ze bij Benelli ook. Voor 8.500 euro koop je een compleet uitgeruste motor met toermogelijkheden terwijl je in de fietswinkel voor dat geld nog niet eens een top mountainbike koopt, om de zaken maar even in perspectief te plaatsen. En nee, we gaan niet beweren dat je met de TRK 702 X een feilloze motor koopt, al is de basis wel solide.
Het gewicht is aan de hoge kant en de voorvering nogal zacht, terwijl de achterkant net wat hard aanvoelt. En de remmen vertragen je weliswaar adequaat, heel veel overschot hebben ze ook niet. Daar valt echter allemaal prima mee te leven als je het prijskaartje erbij haalt en inzoomt op de positieve punten van de motor. Want de krachtbron is betrouwbaar en voorspelbaar, de bescherming tegen de elementen meer dan degelijk en het dashboard goed afleesbaar. Met twee USB-laadpunten naast het dashboard heb je ook mogelijkheden te over om je navigatie of andere elektronische rommel op te laden, op weg naar je droombestemming aan het stuur van je Benelli TRK 702 X.