Vloeistofgekoelde paralleltwin, 4 kl./cil | 799cc | 95 pk | 870 mm | 214 kg | 22 l | € 10.999,-
Niet alleen op vlak van productkwaliteit heeft het Chinese CFMoto zijn zaakjes intussen goed voor mekaar, ook wat de uitbouw van het aanbod betreft vindt zowat elke westerling bij CFMoto zijn gading. Nadat CF het allroadpad voorbereidde met de 800MT Sport, Touring en Explore, breidden ze het aanbod naar onderen uit met de 450MT die in no time uitgroeide tot de referentie in die categorie. Voor modeljaar 2025 schrapte CFMoto de 800MT Touring (die had na de komst van de rijker uitgeruste Explore nog maar weinig bestaansreden) en voegde de redelijk sensationele MT-X aan het 800cc adventureplatform toe.
Die MT-X staat op een 21” voorwiel en 18” achterwiel, heeft lange veerwegen en een diep doorgetrokken brandstoftank zodat je in alle stabiliteit over de lastigste obstakels rolt. De 799cc paralleltwin is een vaste waarde in het CF-gamma, de quickshifter krijg je er standaard bij en onder het zadel is ruimte voor een optionele compressor zodat je onderweg indien gewenst of noodzakelijk de bandenspanning kunt aanpassen. “Zal dan wel een duit kosten zeker?” Lekker niet, want deze droommotor verandert al voor 10.999 euro van eigenaar.