Vloeistofgekoelde paralleltwin, 4 kl./cil. | 649cc | 60 pk | 845 mm | 213 kg | 18 l | € 7.199,-
Was Moto Morini ooit een super exclusief motormerk, dan zet het de voorbije jaren vooral in op motorrijden toegankelijk maken voor een grote doelgroep. De X-Cape allroad wordt aangedreven door de ultrabetrouwbare paralleltwin die we kennen uit de Kawasaki ER-6 reeks waar Moto Morini een fraaie machine omheen tekende. Door de vrij hoge voorkant zit de motorrijder goed beschermd tegen de elementen en krijg je een helder overzicht over het 7” dashboard met connectiviteit, voorwaar een stevig verkoopsargument voor een motor in deze prijscategorie. De kwieke stuureigenschappen helpen je om met de X-Cape aan de chaos van de stad te ontsnappen, de comfortabele vering zorgt ervoor dat je het een dag lang volhoudt in het zadel van de Morini op de slingerende wegen van het platteland. Dat er flink wat keuze is aan kleuren en versies (met gietwielen of – al dan niet goudkleurige – spaakwielen) maakt de X-Cape voor de beginnende motorrijder nog een pak leuker.