In Memoriam: Jos Driessen

FIM

Vandaag bereikte ons het bericht dat Jos Driessen is overleden na een langdurige strijd tegen zijn ziekte. Tot kort voor zijn overlijden bleef hij zich, ondanks gezondheidsproblemen, inzetten voor de Belgische Motorrijdersbond FMB-BMB waar hij in totaal twaalf jaar lang voorzitter van was.

Jos was een gedreven advocaat, bestuurder en motorsportliefhebber. In de jaren tachtig kwam hij in aanraking met de motocross via AMC Genk waar hij een belangrijke rol speelde in de organisatie van internationale motorcrosswedstrijden en de ontwikkeling van het circuit. Vanaf 1999 was hij actief binnen de Raad van Bestuur van BMB en VMBB (nu Motorsport Vlaanderen). Dankzij zijn juridische expertise en passie voor de sport werd hij meermaals voorzitter van de BMB. Ook internationaal was hij actief binnen de FIM, waar hij ook in het Raad van Bestuur zat als ook het Internationaal Juridisch Panel (LJI).

Wij wensen familie, vrienden en anderen betrokkenen sterkte met dit verlies.

Foto FIM

Deel

Gerelateerde artikels

In 2007 stopte Kawasaki met de productie van de tweetakt KX250 om zich volledig te richten op de ontwikkeling van

“Adventure is everywhere” mag dan wel de slogan zijn van een keten van buitensportwinkels, hij gaat evengoed op voor de

Feestelijk luidde MKC Moto dit motorseizoen in met een gave winactie. Zo werden zowel een KTM 790 Adventure als een