Kawasaki H2

In deze nieuwe rubriek nemen we je mee aan boord van
bijzondere motoren. Een virtueel bezoekje aan een cockpit
die je helaas hoogstwaarschijnlijk nooit zelf voor je neus zal hebben. We bijten de spits af in het zadel van de 310 pk sterke Kawasaki Ninja H2 R. Hou je goed vast!

 

1. Analoge toerenteller waarbij de cijfers pas oplichten wanneer ze door de naald worden aangetikt.

2. Informatief lcd-scherm met eerder klassieke informatie zoals snelheid,
tripmeters, grote versnellingsindicator, watertemperatuur en eco-indicator die oplicht wanneer je rijstijl de planeet niet in ijltempo naar de verdoemenis helpt. Boost-indicator geeft aan hoe hard je de compressor aan het werk zet. Cool!

3. Balk met controlelampjes.

4. Unieke sleutel, voorzien van het Kawasaki River Mark.

5. Gerookte oliereservoirs van de radiale Brembo koppelings- en rempomp.

6. Bovenkant van de KYB voorvork waarop je hand-matig veervoorspanning,
ingaande en uitgaande demping kan instellen.

7. Elektronisch aangestuurde Öhlins stuurdemper.

8. Fraai uitgesneden, gegoten bovenste kroonplaat met Kawasaki River Mark.

9. Carbon kuipwerk

10. Geen spiegels, maar vleugels die moeten helpen om het voorwiel
aan de grond te houden.

11. Knoppenwinkel waarmee je het menu bedient. Op de
H2 zit er ook een knop voor de richtingaanwijzers en de toeter.

12. Grote, grijze startknop en klein, rond modeknopje
waar je de startknop verwacht.

13. Klamme handjes. Met bleinen.

Deel

Gerelateerde artikels

Honda RC213V-S

In deze rubriek nemen we je mee aan boord van bijzondere of spiksplinternieuwe motoren. Deze keer kruipen we in het zadel van de Honda RC213V-S,

KTM 690 Duke R

In deze rubriek nemen we je mee aan boord van bijzondere of spiksplinternieuwe motoren. Deze keer kruipen we in het zadel van de KTM 690

KTM RC16

KTM heeft als slogan ‘Ready to Race’. ‘Allemaal goed en wel als je niet meedraait in de MotoGP’, moeten andere constructeurs gedacht hebben. Al dan