Kawasaki Z H2: Gooi weg, dat gym-abonnement

Kawasaki teaset ons al een tijdje met beelden van de geblazen naked die ze op stapel hadden staan. En hierbij de officiële beelden en specificaties. Het gaat dus om een 998cc vier-in-lijn, die middels een supercharger een topvermogen van 200 pk (bij 11.000 tpm) levert, naast 137 NM (bij 8.500 tpm) aan koppel. Goed voor bi-, tri- en andere quadriceps lijkt ons. En om de 239 kilo’s aan rijklaargewicht voort te slepen. Het blok is gekoppeld aan een zesbak met up en down quickshifter mét blipper, waarbij we hopen dat ook de wastegate telkens even een woordje komt meespreken. Verder ook elektronica zoals launch controle, tractiecontrole, bochten-ABS, rijmodi en wheelie controle. Er zit ook standaard cruisecontrole op, voor wie wat cardio-oefening nodig heeft, wellicht. Shortcode:

Voor wie z’n work-out nadien nog even wil analyseren, heb je bluetooth connectiviteit en de zogeheten Rideology App. Die App voorziet de rijder van alle informatie van je voorbije rit, zomaar op je smartphone.

Het frame wordt overgenomen van de andere H2’s en is dus een stalen vakwerkframe, met Showa BPF voorvork en Brembo M4.32 remklauwen.  

De styling hanteert het intussen bekende ‘Sugomi’-principe dat we ook kennen van Kawasaki’s andere Z’s waarvan de vertaling ons even ontschiet, maar goed.  

Meer info kan je vinden op www.kawasaki.be of www.kawasaki.nl.

 

Deel

Gerelateerde artikels

Voor wielerliefhebbers is Lotte Kopecky geen onbekende, op het palmares van de indrukwekkende renster prijken zes wereldtitels in het baanwielrennen,

“We zijn ervan overtuigd dat de markt van elektrische tweewielers zich momenteel op het punt bevindt van de elektrische auto’s

En ja hoor, ook deze week vielen er weer nieuwe 2026-kleurtjes in onze mailbox. We zetten ze op een rijtje.