LiveWire ONE maakt Europees debuut

LiveWire ONE

LiveWire kondigt zijn entree op de Europese markt aan. Maar wacht, LiveWire was toch die elektrische Harley? Klopt, alleen is het model nu een merk geworden en heeft het zich in die hoedanigheid afgesplitst van Harley-Davidson – al is Harley natuurlijk nog steeds grootaandeelhouder.

LiveWire ziet deze nieuwe zelfstandigheid als een cruciale stap in de expansiestrategie van het bedrijf en de elektrificatie van motorrijden over de hele wereld. Het merk introduceert nu de LiveWire ONE in vier Europese markten: Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Of de ONE op termijn ook naar België komt, is op dit moment niet duidelijk.

LiveWire ONE

De LiveWire ONE wordt gelanceerd in drie kleuren en is beschikbaar in Nimbus Gray, Nightfall Blue en Liquid Black. Reserveringen worden beheerd door het team van LiveWire Europe, dat een digital-first-model biedt waarbij consumenten rechtstreeks met het merk kunnen communiceren en kleur, accessoires, leveringstijdstip en hun voorkeursretailer kunnen kiezen.

Opvallend: de LiveWire ONE is met z’n 25.390 euro (verkoopprijs in Nederland) bijna 10.000 euro (!) goedkoper geworden dan in z’n Harley-dagen. Leuk voor potentieel nieuwe klanten, minder leuk voor de al bestaande LiveWire clientèle.

Met meer dan dertig retailers in heel Europa, elk uitgerust met gespecialiseerde EV-mogelijkheden om de LiveWire-klant te ondersteunen, organiseert LiveWire komende zomer evenementen en demomogelijkheden rond de LiveWire ONE.

LiveWire ONE

De elektrische LiveWire ONE is de LiveWire zoals we die al kenden maar nu dus zonder Harley-logo. LiveWire claimt een actieradius van meer dan 224 km in de stad en meer dan 144 km gemengd bereik op de snelweg en in de stad. Het 15,4 kWh-pakket stuwt de motorfiets in 3,0 seconden van 0-100 km/u. Een 6assige IMU stuurt tractiecontrole en ABS aan.

De LiveWire ONE is standaard uitgerust met twee oplaadmethoden en biedt het gemak van ‘s nachts opladen met behulp van Level 1 en snelladen via DC-snelladen, met slechts 30 minuten voor een oplaadscenario van 20 % tot 80 %.

“De introductie van de LiveWire ONE in Europa maakt deel uit van onze wereldwijde expansiestrategie”, aldus CEO Jochen Zeitz. “De vier Europese lanceringsmarkten bezitten de perfecte mix van EV-infrastructuur en EV-consumentenadoptie om de volgende fase van LiveWire’s ontwikkeling aan te jagen”, klinkt het nog. 

LiveWire ONE

Deel

Gerelateerde artikels

QJ SRT 700 X Touring

MotoMondo introduceert QJMOTOR

Vanaf mei zal MotoMondo, importeur van onder meer Royal Enfield, Moto Morini en Mash, het merk QJMOTOR introduceren op de Beneluxmarkt. De fabrikant is bij