Moto Guzzi V7 Stone Corsa

Moto Guzzi V7 Stone Corsa

Striscia più veloce zou het moeten zijn volgens onze Italiaanse insider, en net zoals de Italiaanse variant onnoemelijk veel stijlvoller klinkt dan het platte ‘go-faster-striping’, zo is ook de V7 Stone Corsa onnoemelijk veel chiquer en visueel sneller dan een V7 Stone met een geplakte streep over zijn tank.

Wat is hij retro-chic in zijn grijs-rode tenue, of mag het argento-rosso heten? En wat passen dat endurancekuipje op zijn neus en de speedbump op zijn zadel strak in dat pak. Bloedsnel, althans op het oog, want het predicaat ‘Corsa’ is er wellicht wat over: Moto Guzzi geeft zelf aan dat de V7 Stone Corsa ‘een racegevoel’ (en uiteraard de racing heritage van het merk) moet overbrengen eerder dan met indrukwekkende tech specs de show te stelen. Maar dat doen de looks wel.

Moto Guzzi V7 Stone Corsa

Over de tech specs gesproken: kloppend hart van de V7 Stone Corsa is de van de V85 TT afgeleide, 853cc dwarsgeplaatste 90° V-twin, in de V7 goed voor 65 pk @ 6.800 tpm en 73 Nm bij 5.000 tpm. Loeihard zal het allemaal niet gaan, maar wat zou het; stijlvoller racen zal je aan deze kant van Goodwood niet lukken. De V7 Stone Corsa moet 10.559 euro kosten, meer info op motoguzzi.com.

Deel

Gerelateerde artikels

Motorrijder mei 2024

Een wereld van uitersten

In dit nummer kregen we tegen wil en dank te maken met uitersten. Soms zelfs in één en dezelfde motor, zo is de gloednieuwe Enduro

Motorkeuring

Dossier: één jaar motorkeuring

Op 1 januari 2023 voerde Vlaanderen de motorfietskeuring in. Sindsdien moet elke motor van meer dan 125cc die tweedehands verkocht wordt en elke motor die