Tegelijkertijd met de Bear 650 stelt Royal Enfield ook de Classic 650 voor, de grote broer van de Classic 350. Of zoals Enfield het stelt: dubbel zoveel charme.
Vloeiende lijnen, karakteristieke stijlelementen en authentieke details, dat is zo’n beetje de Classic 650 in een notendop. De Classic 650 is opgebouwd rond hetzelfde chassis als de Super Meteor en de Shotgun 650, tussen de ribben zit uiteraard de luchtgekoelde 648cc paralleltwin die ook in de Classic goed is voor 47,4 pk en 56,5 Nm.
Karakteristiek zijn de druppelvormige tank en de typische Royal Enfield koplampbehuizing, uiteraard wel voorzien van een ledkoplamp. De Classic 650 komt standaard met een duozadel, maar het passagierszadel en het bagagerek kunnen worden verwijderd via een mechanisme met één schroef.
Voor- en achtervering komen bij Showa uit het rek en moeten een aangenaam en soepel rijgedrag garanderen. Het instrumentenpaneel is minimalistisch, met een analoge toerenteller met digitaal lcd-schermpje dat de basics weergeeft: kilometerteller, tripmeter, brandstofmeter, versnellingsindicator en klokje.
De Royal Enfield Classic 650 komt in Vallam Red, Teal en Black Chrome. Prijzen zijn nog niet bekend, de Classis 650 wordt in maart 2025 bij de dealers verwacht.