Zero SR/S

Wij stuurden Pieter, die al meer elektronica om zeep heeft geholpen dan de hele Y2K-hetze bij elkaar, naar de nieuwe telg van Zero, de SR/S. Als de SR/S Pieter overleeft, mag dat meteen als een kwaliteitsgarantie beschouwd worden.

Waar zit je?

Nice, Frankrijk, waar het behoorlijk stevig waait, gelukkig wel de zon schijnt, maar toch aan de frisse kant is. Het is dus afwegen of ik batterijcapaciteit spaar of de handvatverwarming opzet.

Waarom?

Zero heeft een gekuipte versie gemaakt van hun SR/F naked, waarbij ze zelf een beetje in spagaat gaan of het nu een toerversie, dan wel een sportieve versie van de SR/F betreft.

Wat is er nieuw?

Het kuipwerk uiteraard, die volgens Zero 13% efficiënter is qua elektriciteitsverbruik op de snelweg, maar dan moet je wel achter die kuip wegkruipen. Verder is de zithouding meer ontspannen en zijn deShowa-veren voor en achter anders afgesteld. 

Welke zaken vielen op?

Dat het nog steeds wennen is in de eerste meters, maar dat we nadien hebben gereden aan een tempo waarbij je al met een serieuze motor dient aan te draven om bij te blijven. Dat en de plaatsing van de spiegels.

Wanneer lezen we meer?

In de april-edities van Motorrijder en/of KicXstart magazine.

Deel

Gerelateerde artikels

Metzeler Sportec M9 RR

De aanval is de beste verdediging, klinkt het aloude adagium. En dus trok onze Jelle met een vliegtuig vol bruin te bakken krenten vanuit onze

Yamaha Tracer 700

Yamaha’s TroetelTracer, de 700, is dit jaar beetgepakt. Maar zoveel is er toch niet veranderd? Even appen met Overzee voor een eerste indruk. Waar zit

Triumph Tiger 900 GT & Rally

Ryckaert trotseerde Ciara om intercontinentaal-gewijs kennis te maken met Triumph’s nieuwe hoop in het allroad-segment, de Tiger 900. Waar zit je? Marokko, pendelend ergens tussen